(615)                           SOUS LE RÈGNE DE CHARLES VI.                              375
dictes debtes estre deues pour bonnes et loyaux marchandises et justes causes, et pour bons contraulx sans fraude, et ainsi le monstrent les creanciers par lettres ou tesmoins et aussi l'afferment par serement, que par composicions amiables et autrement, au mieulx que faire se pourra, satisfaction leur en soit faicte de tout ou partie, pour l'acquit et descharge de l'ame du dit defunct, son filz.
Item, il laissa à la fille illégitime de feu Estienne de l'Espoisse, sou frere, quatre frans, à Jehan de la Feriere, son procureur et receveur en Brye, cent solz Parisis.
Item, à Gauchier de l'Espoisse, son frere, curé de Nangis, sa terre de l'Espoisse au Lombart, à vie seulement, et son livre de Mandeville.
Item, à chascun des hospitaulx de Paris et des fourbours, et de la maladerie de Saint Ladre de Paris, deux frans.
Item, pour deux anuelz, l'un pour maistre Jaques, son filz, et l'autre pour Estienne, son frere, la somme de cinquante frans, et à frere Jehan le Bailli, carmélite, deux frans, et'le requiert de deux messes pour son ame, et pareillement autant et d'autel à frere Nicole de Reinville.
Item, le dit testateur soubzmet le fait de son execucion, la reddicion du compte, Ia cognoissance, l'interpretacion et tout ce qui en dépen­dra à la saincte et noble court de Parlement où il l'a commise, et a esté nourry des qu'il estoit jeune enfant et ylec prins son estat et Chevance.
Item, et pour ce present testament acomplir fait et ordonne ses executeurs, les dessus nommez, maistres Jehan l'Abbat, Jaques Phe­lippe, Guibert le Normant et Jehan Queniat, et les trois d'iceulx du moins, et leur transporta et transporte tous ses biens meubles et im­meubles, la saisine et possession d'iceulx pour convertir ou fait de son execucion et acomplissement de son testament, jusques à ce qu'ilz aient en main largement la somme et valeur à quoy il pourra monter, et les livres, robes et autres choses par lui laissées, pour les distribuer selon la forme de ce testament, et aussi pour tout le surplus de ses biens meubles et heritages garder et faire tenir en main seure par